Ακόμη μία πολύ καλή προσπάθεια από τους μαθητές του Β1΄
Καθίστε αναπαυτικά και απολαύστε το εφημεριδάκι μας
ΤΑ ΑΡΘΡΑ
Άρθρα είναι οι μικρές λέξεις ο, η, το και ένας, μία, ένα, που μπαίνουν μπροστά από τα ουσιαστικά.
Οριστικά άρθρα είναι τα άρθρα ο, η, το, που μας μιλούν για κάτι ορισμένο. Π.χ. Ο μαθητής γράφει.
Αόριστα άρθρα είναι τα άρθρα ένας, μία (μια), ένα, που μας μιλούν για κάτι που δεν ξέρουμε (αόριστο). Π.χ. Ένας μαθητής γράφει.
ΑΣΚΗΣΗ
Υπογράμμισε τα άρθρα (οριστικά και αόριστα) στις παρακάτω προτάσεις:
Ήρθε ο χειμώνας. Ο αέρας, η βροχή και το χιόνι μας επισκέπτονται συχνά. Η παγωνιά και το κρύο μας βασανίζουν. Ένας λύκος πεινά. Μια αλεπού κρυώνει. Ένα πουλάκι ψάχνει τροφή.
ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ
Ουσιαστικά λέγονται οι λέξεις που μας φανερώνουν πρόσωπα, ζώα, φυτά ή πράγματα.
πρόσωπα δάσκαλος, μωρό, Νίκος …..
ζώα λύκος, γάτα, πουλί …..
φυτά λεμονιά, ελιά, γιασεμί …..
πράγματα μολύβι, τόπι, γλάστρα …..
ΑΣΚΗΣΗ
Ποιος το κάνει; Γράψε το ουσιαστικό:
_______________ σπέρνει το χωράφι του.
_______________ χτίζει τη φωλιά του.
_______________ κοιμίζει το μωρό της.
_______________ πηγαίνει στο σχολείο.
Μαθηματικά
Κάνουμε τις πράξεις:
16+18= 27+28= 98-79= 65-38= 54-47= Αυτές τις λύνουμε κάθετα.
Θυμόμαστε την προπαίδεια: Γράφουμε την προπαίδεια του 2,3 και 4.
Αυτά για σήμερα!
Να είστε καλά και πολλά φιλιά!💙💚💗💛
Καλημέρα παιδιά!🌞🌝
Σήμερα ευτυχώς ο ήλιος μας ξαναχαμογέλασε. Παρεούλα με λίγο αέρα βέβαια αλλά δεν πειράζει!
Ξέρετε τι λέω παιδιά;
Αν μπορείτε να διαβάζετε αυτά που γράφω εσείς στους γονείς σας δυνατά για να κάνετε και λίγη ανάγνωση.
Συνεχίζουμε λίγο σήμερα τη γραμματική μας με τα δίψηφα σύμφωνα.
ΤΑ ΔΙΨΗΦΑ ΣΥΜΦΩΝΑ
Τα δίψηφα σύμφωνα της γλώσσας μας είναι τα εξής:
μπ ντ γκ (γγ) τσ τζ π.χ. τζάμι, ντουλάπα, μπαστούνι, τσατσάρα, καραγκιόζης.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
- Υπογράμμισε τα δίψηφα σύμφωνα στις παρακάτω λέξεις:
μπαμπάκι, ντύνω, γκιόνης, τσίχλα, αμπέλι, πέντε,
αγκάθι, τζάκι, έτσι, μπαούλο
- Συμπλήρωσε το δίψηφο σύμφωνο που λείπει:
Ο μπα__άς της Ελενί__ας, ο κύριος Χαράλα__ος, είναι ψαράς. Ψαρεύει λιθρίνια, __ιπούρες, μαρίδες, μπαρ__ούνια
και άλλα ψάρια.
3.Βρες στο βιβλίο της «ΓΛΩΣΣΑΣ» σου 4 λέξεις με δίψηφα σύμφωνα:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Στα Μαθηματικά σήμερα θα λύσουμε ένα πρόβλημα . Προσοχή όμως! Λύνεται με δύο πράξεις. Σκεφτείτε πρώτα καλά με ποιες πράξεις λύνεται και μετά να τις κάνετε κάθετα.
Πρόβλημα
Η αδερφή μου έχει 55 ευρώ. Εγώ έχω 29 λιγότερα. Πόσα ευρώ έχουμε και οι δύο μαζί; (Για να σας βοηθήσω σκεφτείτε πριν βρω πόσα χρήματα έχουμε μαζί τι άλλο χρειάζεται να βρω.)
Μην ξεχάσετε να γράψετε απάντηση. Αν σας βοηθάει, ζωγραφίστε το.
Αυτά για σήμερα.
Μην ξεχνάτε να περνάτε όμορφα!😃😘
Καλημέρα και καλή εβδομάδα σε όλους και όλες!🌷🌹
Πρώτα πρώτα θέλω να πω μπράβο σ΄όλα τα παιδιά που ανταποκρίθηκαν και ζωγράφισαν το εξώφυλλο του αγαπημένου τους βιβλίου ! Ήταν όλα πολύ όμορφα!
Ένα δεύτερο μπράβο σε όλα τα παιδιά που γράφουν και μου στέλνουν τις εργασίες τους!
Τελευταία βδομάδα λοιπόν πριν από τις διακοπές του Πάσχα και ξέρω πως δεν τη χαιρόμαστε όπως άλλες χρονιές. Κάνουμε όμως υπομονή και διατηρούμε την αισιοδοξία μας. Το σημαντικό, παιδιά, είναι να μείνουμε ενωμένοι, αγαπημένοι και υγιείς!
Δευτέρα λοιπόν σήμερα και ξεκινάμε. Στη Γλώσσα συνεχίζουμε την επανάληψη της Γραμματικής μας.
Σήμερα θα θυμηθούμε τα δίψηφα φωνήεντα. Πάμε λοιπόν να τα δούμε!
ΤΑ ΔΙΨΗΦΑ ΦΩΝΗΕΝΤΑ
Τα δίψηφα φωνήεντα της γλώσσας μας είναι τα εξής:
αι = ε, ει = ι, οι = ι, ου = ου, υι = ι
και λέγονται έτσι γιατί γράφονται με δύο γράμματα (ψηφία), αλλά τα λέμε με μια φωνή.
( Το υι σπάνια το χρησιμοποιούμε:
Ο Χριστός είναι υιός (γιος) του Θεού. )
Μην ξεχνάτε ότι στα δίψηφα φωνήεντα, όταν τονίζονται, ο τόνος μπαίνει στο δεύτερο φωνήεν.
Εργασίες
- Κυκλώστε με κόκκινη ξυλομπογιά τα δίψηφα φωνήεντα:
παίζω εικόνα
οικόπεδο φίλοι
ουρανός υιός
- Γράψτε προτάσεις όπως στο παράδειγμα:
Ο σκύλος γαβγίζει. -------- Οι σκύλοι γαβγίζουν
Ο γεωργός σπέρνει. ---------
Ο φίλος μου παίζει ---------
Μαθηματικά
Θυμόμαστε τις μονάδες μέτρησης του χρόνου και απαντάμε στις παρακάτω ερωτήσεις. Αν δεν θυμόμαστε κάτι ανοίγουμε το βιβλίο των Μαθηματικών στα μαθήματα 32 και 33.
Πόσες μέρες έχει η εβδομάδα; Ποιες είναι;
Πόσες είναι οι εποχές; Ποιες είναι;
Πόσοι είναι οι μήνες του χρόνου; Ποιοι μήνες έχουν 31 μέρες; Ποιοι έχουν 30; Ποιος έχει 28 ή 29;
Αυτά για σήμερα! Να είστε καλά και να περνάτε όμορφα!😘😃
Καλημέρα σε όλα τα παιδάκια μου και στους γονείς!
Τι κάνετε; Ελπίζω ότι όλοι είμαστε καλά. Άλλωστε κι ο ήλιος μας ξαναχαμογέλασε σήμερα!🌞
Χθες 2 Απριλίου ήταν η παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου. Μια και δεν είμαστε στην τάξη να διαβάσουμε αγαπημένες ιστορίες, σκέφτηκα να σας αναθέσω κάτι στο σπίτι για το Σαββατοκύριακο!
Λοιπόν, κάθε παιδάκι θα ζωγραφίσει το εξώφυλλο του αγαπημένου του βιβλίου( ή μια σκηνή από αυτό με τη φαντασία του) γράφοντας από ποιο βιβλίο είναι και τον συγγραφέα του.
Στη συνέχεια θέλω οι γονείς να τα φωτογραφίσουν και να μου τα στείλουν. Ακόμη καλύτερα, αν φυσικά θέλετε, μπορείτε να τα ανεβάσετε στην κυψέλη μας στο e-me ή στην ομαδική στο viber για να δουν όλοι τη ζωγραφιά σας. Εδώ παιδιά θέλω να σας πω ότι μπορείτε στην κυψέλη μας να γράφετε σχόλια ή και να κάνετε κάποια δική σας ανάρτηση, πάντα με όμορφο τρόπο και χωρίς να προσβάλλουμε κανένα!
Το δεύτερο που σκέφτηκα είναι να κάνουμε μια πολύ καλή επανάληψη στη γραμματική, ξεκινώντας από τα πρώτα μαθήματα. Έτσι για να μην ξεχάσουμε τίποτα!
Πρώτο μάθημα λοιπόν τα φωνήεντα και τα σύμφωνα.
Τα γράμματα στο ελληνικό αλφάβητο είναι 24. Από αυτά, 17 είναι σύμφωνα ( τα ήσυχα γραμματάκια που λέγαμε πέρσι) και 7 τα φωνήεντα ( τα φωνακλάδικα).
Τα φωνήεντα είναι 7 και φωνάζουν δυνατά:
α, ε, η, ι, ο, υ, ω
Τα σύμφωνα 17 και σου μιλούν ψιθυριστά:
β, γ, δ, ζ, θ, κ, λ, μ, ν, ξ, π, ρ, σ, τ, φ, χ, ψ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
- Βάλε τα φωνήεντα των παρακάτω λέξεων σε κύκλο και τα σύμφωνα σε τετραγωνάκι:
μ η τ έ ρ α
ή λ ι ο ς
κ α ρ έ κ λ α
σ π ί τ ι
- Ποια είναι τα μικρά τους;
Κ κ, Υ _, Μ _, Ψ _, Σ _, Β _, Ξ _, Ν _, Ω _, Δ _
- Ποια είναι τα κεφαλαία τους;
α Α, ε _, η _, ι _, ζ _, θ _, λ _, γ _, π _, ν _
Πάμε τώρα στα Μαθηματικά.
Επειδή θεωρώ πολύ σημαντικό να μην ξεχάσουμε τις αφαιρέσεις με δανεικό και τις προσθέσεις με κρατούμενο, όπως και τους πολλαπλασιασμούς θα τα επαναλαμβάνουμε συχνά!
Θα κάνετε λοιπόν τις πράξεις:
8x3 9x8 3x5 2x8 7x4 5x10 4x9 6x6
κάθετα: 25+25 36+34 63+18 55-29 34+18 52-26 96-8
Εγώ σας εύχομαι Καλό Σαββατοκύριακο (και περιμένω τις εργασίες και τις ζωγραφιές από όλους)
Σας φιλώ💝💗💛💛
Καλημέρα!😃😄
Τι κάνετε παιδιά; Είστε καλά; Ο καιρός θυμίζει μάλλον χειμώνα αλλά εμείς αισιοδοξούμε ότι θα περάσει η κακοκαιρία και μαζί αυτά που μας ταλαιπωρούν!
Πολύ ωραία τα χθεσινά ψεματάκια που μου γράψατε ! Και επίσης κάποια από αυτά ήταν αστεία! Μπράβο!
Για σήμερα θα διαβάσετε έναν μύθο του Αισώπου.
Οι δυο φίλοι και η αρκούδα
Μια φορά και έναν καιρό, δυο φίλοι βάδιζαν στον ίδιο δρόμο, μέσα από βουνά και κοιλάδες. Παρόλο που βρισκόταν σε άγνωστο μέρος, ο άντρας ένιωθε ασφαλής γιατί, ήταν σίγουρος ότι ο φίλος του θα τον βοηθούσε να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε κίνδυνο εμφανιζόταν μπροστά τους.
Εκεί που περπατούσαν και συζητούσαν για να περάσει η ώρα, ξαφνικά μια αρκούδα παρουσιάστηκε μπροστά τους, στην μέση του δρόμου.
Ο ένας άντρας, έτρεξε γρήγορα σε ένα κοντινό δέντρο, άρπαξε ένα κλαδί και σκαρφάλωσε.
Έτσι κατάφερε να γλιτώσει από την αρκούδα που δεν τον έβλεπε.
Ο άλλος άντρας, έμεινε για μια στιγμή ακίνητος και μετά έπεσε στο έδαφος με σκοπό να υποκριθεί ότι είναι νεκρός.
Το άγριο θηρίο, έτρεξε αμέσως πάνω από τον άντρα που ήταν στο έδαφος, με σκοπό να αρπάξει το θύμα του.
Με τα γαμψά αρκουδίσια νύχια της, σήκωσε τον κακόμοιρο άντρα από το έδαφος.
Τα πόδια και τα χέρια του άντρα είχαν γίνει, από τον φόβο του, τόσο άκαμπτα και παγωμένα ώστε η αρκούδα νόμισε ότι πραγματικά είχε βρει έναν νεκρό.
Έτσι, παρά τον θυμό της, εγκατέλειψε τον άντρα και έφυγε μακριά, για να πάει στην φωλιά της.
Όταν ο άλλος αισθανόταν πλέον ασφαλής αφού δεν έβλεπε την αρκούδα κατέβηκε από τον δέντρο και ρώτησε τον σύντροφο του θέλοντας να κάνει και τον έξυπνο:
«Πες μου φίλε μου, τι σου είπε η αρκούδα όταν ήσουν ξαπλωμένος, τρέμοντας από τον φόβο; Πρέπει να σου είπε πολλά πράγματα σε αυτήν την μακριά συζήτηση σας».
Κι εκείνος του απάντησε:
«Η αρκούδα μου είπε να μην ταξιδεύω από δω και μπρος με φίλους που μ’ εγκαταλείπουν την ώρα του κινδύνου».
Αυτό το κείμενο θα είναι η ανάγνωσή σας.
Μετά θέλω να ψάξετε και να βρείτε μέσα στο κείμενο 5 ουσιαστικά. Σας θυμίζω ότι ουσιαστικά είναι οι λέξεις που φανερώνουν πρόσωπα, ζώα και πράγματα πχ άνθρωπος, λιοντάρι, σπίτι. Μπορείτε να τα διαβάσετε και στο τετράδιο γραμματικής (το κίτρινο).
Αυτό μόνο για τη Γλώσσα.
Στα Μαθηματικά:
Να κάνετε τους παρακάτω πολλαπλασιασμούς:
3x5= 4x 7= 5x8= 6x9= 8x8= 2x7= 9x9= 10x10=
Να έχετε μια όμορφη χαρούμενη μέρα!🌺🌹
Καλημέρα σε όλους!
Ελπίζω κι εύχομαι να είμαστε όλοι γεροί και καλοδιάθετοι.
Μετά από τις διαδικτυακές μας περιπέτειες, επανέρχομαι σήμερα με μερικές εργασίες .
Στη Γλώσσα θα ήθελα να ασχοληθούμε με τα σημεία στίξης, που είναι τόσο σημαντικά τόσο στην ανάγνωση όσο και στη γραφή.
Στις παρακάτω προτάσεις όμως λείπουν. Πάμε λοιπόν να τα συμπληρώσουμε.
Γιατί δεν ήρθες στο πάρτι μου
Πώς τα περάσατε
Ήταν φανταστικά Είχαμε μεζεδάκια, μουσική, χορό, εκπλήξεις
Τι κρίμα, που το έχασα Πλησιάζουν όμως και τα δικά μου γενέθλια και θα σε περιμένω Θα περάσουμε τέλεια Κι εγώ έχω ετοιμάσει φοβερές εκπλήξεις Θα δεις
Αντιγράφουμε τις προτάσεις στο κίτρινο τετράδιο. Αφού βάλουμε τα σημεία στίξης, διαβάζουμε δύο φορές, καθαρά και δυνατά. Προσοχή όμως στα σημεία στίξης και στην ανάγνωση!
Στο τετράδιο των μαθηματικών κάνουμε τις προσθέσεις και τις αφαιρέσεις (κάθετα) καθώς και τους πολλαπλασιασμούς.
Προσέχουμε τα δανεικά και τα κρατούμενα.
35+35= 46+38= 89+11= 84-36= 75-29= 52-8= 7x8= 4x5= 10x8= 2x6= 3x4= 5x6=
Στην κυψέλη έχω ανεβάσει εκπαιδευτικά και ψυχαγωγικά παιχνίδια και ένα τραγουδάκι.
Αυτά για την ώρα
Καλή συνέχεια σε όλους
Καλημέρα σε όλους!🌞
Σήμερα θα ακούσουμε από τον μικρό αναγνώστη το παραμύθι «ο φεγγαροσκεπαστής».🌕🌖🌗🌘
Πατάμε στο google: μικρός αναγνώστης ο φεγγαροσκεπαστής.
Αφού ακούσουμε το παραμύθι, απαντάμε στο τετράδιό μας (του γραπτού λόγου) στις ερωτήσεις:
- Ποιο είναι το επάγγελμα του μικρού Τιμολέοντα;
- Πώς καταφέρνει τελικά να φτάσει ο ήρωάς μας στο φεγγάρι;
- Στη συνέχεια στο τετράδιο ή σε Α4 ζωγραφίζουμε την εικόνα από το παραμύθι που μας αρέσει πιο πολύ!
Μαθηματικά
Σήμερα θα λύσουμε δύο προβλήματα στο τετράδιο των μαθηματικών. Θέλω όμως να σκεφτείτε πρώτα μόνοι σας με ποια πράξη λύνεται το πρόβλημα!
- Αγοράσαμε 7 βιβλία για τη σχολική βιβλιοθήκη προς 9 ευρώ το ένα. Πόσο πληρώσαμε;
2.Αγόρασα 8 γλυκά που το ένα έκανε 5 ευρώ . Πόσο πλήρωσα;
Δεν ξεχνάμε να γράψουμε τη λύση και την απάντηση.
Καλή επιτυχία! Και να περνάτε όμορφα!!
Στην εκπαιδευτική πλατφόρμα e-me έχω δημιουργήσει μία ιδιωτική κυψέλη στην οποία θα αναρτώ τις εργασίες. Θα πάρω τους κωδικούς σας ( όσων έχετε βγάλει) και θα σας καλέσω για να συμμετέχετε.
Όσον αφορά τη διόρθωση των εργασιών , πολλοί γονείς επιθυμούν να τις φωτογραφίζουν και να μου τις στέλνουν. Από τη στιγμή που αυτό βολεύει τους περισσότερους γονείς, μπορούμε να δουλέψουμε έτσι. Οπότε περιμένω παιδιά τις εργασίες σας και θα απαντώ στον καθένα χωριστά!
Να είστε όλοι καλά και να περνάτε δημιουργικά κι ευχάριστα τον χρόνο σας!🎈🏓🌝🎭🎨
Γλώσσα
Στο κίτρινο τετράδιο θέλω να γράψετε σε καθαρή σελίδα πάνω πάνω την ημερομηνία.
Από κάτω να γράψετε: Κλίνω ρήματα στον Ενεστώτα
Αφήνετε μία σειρά και γράφετε από πάνω προς τα κάτω τα πρόσωπα, δηλαδή:
εγώ
εσύ
αυτός
εμείς
εσείς
αυτοί
Τώρα δίπλα στα πρόσωπα , μόνοι σας, κλίνετε τα ρήματα : παίζω, ζωγραφίζω. Προσοχή στις καταλήξεις!
Μαθηματικά
Στο πράσινο τετράδιο θέλω να αντιγράψετε τα δύο προβλήματα που θα σας γράψω.
Στη συνέχεια, όπως κάνουμε πάντα σκεφτόμαστε καλά με ποια ή ποιες πράξεις λύνεται το πρόβλημα.
Γράφουμε Λύση, κάνουμε τις πράξεις και από κάτω γράφουμε την απάντηση.
.
Προβλήματα
1. Ένας βοσκός έχει 36 πρόβατα και 45 κατσίκια . Πόσα ζώα έχει συνολικά;
2. Ένα σχολείο έχει 85 κορίτσια και 77 αγόρια. Πόσα περισσότερα είναι τα κορίτσια από τα αγόρια;
Θέλω και τα δύο προβλήματα να τα λύσετε κάνοντας τις πράξεις που πρέπει πρώτα κάθετα κι έπειτα οριζόντια.
Μην ξεχάσετε δανεικά και κρατούμενα!
Αυτά μόνο για σήμερα για να μπούμε σιγά σιγά σε ρυθμό.
θα επανέλθω αύριο με τις λύσεις και καινούργιες προτάσεις
Καλή δουλειά
φιλιά πολλά😘😘
|
Καλημέρα σε όλους!
Εύχομαι κι ελπίζω να είστε όλοι, παιδιά και γονείς καλά!
Αγαπημένα μου παιδιά, σας στέλνω τις απαντήσεις και τις λύσεις στις χθεσινές εργασίες.
Πιστεύω ότι σας φάνηκαν πολύ εύκολα, ότι τα κάνατε μόνοι σας και είμαι σίγουρη ότι τα πήγατε πολύ καλά!
Τώρα θέλω να πάρετε ένα μολυβάκι και να διορθώσετε. Όπου είναι σωστά βάζουμε απλά ένα τικ.
Γλώσσα
παίζω
παίζεις
παίζει
παίζουμε
παίζετε
παίζουν
ζωγραφίζω
ζωγραφίζεις
ζωγραφίζει
ζωγραφίζουμε
ζωγραφίζετε
ζωγραφίζουν
Μαθηματικά
1ο πρόβλημα : 36+45=81
36
+ 45
.......
81
Απάντηση: Ο βοσκός έχει 81 ζώα.
2ο πρόβλημα: : 85-77=8
85
- 77
-------
8
Απάντηση: Τα κορίτσια είναι 8 περισσότερα από τα αγόρια.
|