Page 20 - Σχέδιο Δράσης 7ου Δημ. Σχ. Ξάνθης
P. 20

Τίτλος  «Ψηφιακή  Νοημοσύνη:  Ακόμη  και  η  νοημοσύνη  έγινε
                                         ψηφιακή»
                                         Τίτλοι εργαστηρίων :
                                         1: Ψηφιακή ταυτότητα
                                         2: Ψηφιακά δικαιώματα
                                         3: Ψηφιακός αλφαβητισμός
                                         4: Ψηφιακή επικοινωνία
                                         5: Ψηφιακή συναισθηματική νοημοσύνη
                                         6: Ψηφιακή προστασία-ασφάλεια
                                         7: Ψηφιακή χρήση-Αξιολόγηση του προγράμματος

                                         ΣΤΟΧΟΙ:
                                         Α1.  Δεξιότητες  μάθησης  (4Cs):  κριτική  σκέψη,  επικοινωνία,
                                         συνεργασία, δημιουργικότητα.
                                         Α2. Ψηφιακή μάθηση: (4Cs σε ψηφιακό περιβάλλον): ψηφιακή
                                         κριτική  σκέψη,  ψηφιακή  επικοινωνία,  ψηφιακή  συνεργασία,
                                         ψηφιακή  δημιουργικότητα,  συνδυαστικές  δεξιότητες  ψηφιακής
                                         τεχνολογίας.
                                         Β2. Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας: ασφαλής πλοήγηση στο
                                         διαδίκτυο,  ψηφιακή  πολιτειότητα,  προστασία  από  εξαρτητικές
                                         συμπεριφορές στις τεχνολογίες.
                                         Γ1.  Δεξιότητες  της  τεχνολογίας:  δεξιότητες  δημιουργίας  και
                                         διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, δεξιότητες ανάλυσης
                                         και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα.
                                         Γ2. Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων: ψηφιακός γραμματισμός,
                                         γραμματισμός στα μέσα, ασφάλεια στο διαδίκτυο.

                                         ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:
                                         Η  Ψηφιακή  Νοημοσύνη  είναι  η  ικανότητα  ενός  ατόμου  να
                                         εγκλιματίζεται  στον  σύγχρονο  ψηφιακό  κόσμο  και  να  δρα
                                         συνειδητά και υπεύθυνα μέσα σε αυτόν. Η ικανότητα αυτή, που
                                         χαρακτηρίζεται  και  ως  ψηφιακή  ευστροφία,  περιλαμβάνει  τον
                                         σωστό και υπεύθυνο χειρισμό των ψηφιακών μέσων, καθώς και
                                         την κατανόηση της χρησιμότητας και της λειτουργίας τους. Μετά
                                         το  τέλος  των  επτά  εργαστηρίων,  οι  μαθητές  αναμένεται  να
                                         αναπτύξουν τις ακόλουθες βασικές δεξιότητες:
                                         •     Ψηφιακή ταυτότητα: Η ικανότητα του μαθητή να χτίσει και
                                         να  διατηρήσει  μια  υγιή  ψηφιακή  ταυτότητα  με  αποτέλεσμα  να
                                         μπορεί να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία και τα ψηφιακά μέσα
                                         με δημιουργικό και επιχειρηματικό τρόπο, ώστε να προτείνει νέες
                                         ιδέες και λύσεις σε προβλήματα.
                                         •     Ψηφιακά Δικαιώματα: Η δεξιότητα αφορά στην ικανότητα
                                         του  μαθητή  να  χειρίζεται  με  απόλυτη  διακριτικότητα  όλα  τα
                                         προσωπικά δεδομένα που μοιράζονται στο διαδίκτυο, αλλά και
                                         στην  προστασία  των  πνευματικών  δικαιωμάτων  και  της
                                         ελευθερίας του ψηφιακού λόγου.
                                         •     Ψηφιακός  Αλφαβητισμός:  Ως  ψηφιακός  αλφαβητισμός
                                         νοείται η ικανότητα υπολογιστικής σκέψης, κριτικής σκέψης αλλά
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25