Page 15 - Σχέδιο Δράσης 7ου Δημ. Σχ. Ξάνθης
P. 15
• Δεξιότητες Ζωής (Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία)
Προσδοκώμενα αποτελέσματα
Να συνειδητοποιήσουν την ύπαρξη ατομικών διαφορών ακόμη
και μεταξύ των μελών μιας πολύ μικρής ομάδας και ότι οι
διαφορές εμπλουτίζουν τη ζωή μας.
Να προβληματιστούν για τις προσωπικές τους αντιλήψεις και
στερεότυπα και να υιοθετήσουν κριτική στάση απέναντί τους.
Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και να κατανοήσουν τα
συναισθήματα των άλλων.
Να εντοπίσουν διαφορετικές προσεγγίσεις και τρόπου
αποδοχής του «Άλλου».
Να αρχίσουν να σκέφτονται ένα κόσμο στον οποίο η κοινή
αποδοχή και ο αλληλοσεβασμός θα είναι σημαντικοί
παράγοντες.
Να αναγνωρίσουν τον αντίκτυπο που μπορεί να έχουν πράξεις
διάκρισης όπως η απαγόρευση, ο αποκλεισμός, η
περιθωριοποίηση.
Δ1 και Δ2 τμήμα:
Τίτλος: «Τα παιδιά του κόσμου και τα δικαιώματά τους»
Εργαστήρια
1. Εμείς τα παιδιά και τα δικαιώματά μας
2. Εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα
3. Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο
4. Στάσου και κοίταξε τον κόσμο
5. Δημιουργούμε έναν καλύτερο κόσμο
6. Δυναμώνω τη φωνή μου ,δυναμώνεις τη φωνή σου-Δικαίωμα
στην ελευθερία έκφρασης
7. Δραματοποιούμε ιστορίες με αφορμή τον μικρό πρίγκηπα-
Αναστοχασμός προγράμματος
Στόχοι:
Να οικοδομήσουν σταδιακά τα παιδιά την έννοια του
δικαιώματος και του περιεχομένου του. Να αναπτύξουν
ομαδικό πνεύμα συνεργασίας και επικοινωνίας. Να
αναγνωρίσουν την αξία ύπαρξης των δικαιωμάτων και την
απόλαυσή τους από όλα τα παιδιά.
Ως προς τις δεξιότητες:
Να καλλιεργήσουν δεξιότητες κοινωνικής ζωής : ενσυναίσθηση
και ευαισθησία, ανθεκτικότητα και υπευθυνότητα.
Ε τάξη:
Τίτλος «Άλλοι πετούν…κι άλλοι πεινούν!!!»
Τίτλοι εργαστηρίων :
1: Γνωριμία με το φαινόμενο της σπατάλης τροφίμων
2: Η σπατάλη τροφίμων στην Ελλάδα
3: Σπαταλούμε τρόφιμα στα σπίτια μας;
4: Σπατάλη τροφίμων στην εστίαση
5: Συνέπειες από την σπατάλη τροφίμων