Page 10 - Σχέδιο Δράσης 7ου Δημ. Σχ. Ξάνθης
P. 10

σχετίζονται με την Γη και τους φυσικούς κινδύνους μέσα από την
                                         παρατήρηση και άλλες εξειδικευμένες δραστηριότητες.

                                         Γ1 και Γ2 τμήμα:

                                         Τίτλος: «Κοιτάζοντας το παρελθόν, κτίζουμε το μέλλον»
                                         Τίτλοι εργαστηρίων (2 ώρες/εργαστήριο)
                                         1. Το περιαστικό δάσος αγκαλιάζει την Παλιά Πόλη
                                         2. Τι είναι πολιτιστική κληρονομιά
                                         3. Γιατί πρέπει να διατηρηθεί ο οικισμός της Παλιάς Πόλης;
                                         4. Γνωρίζω από κοντά την Παλιά Πόλη μας
                                         5. Μια φορά κι έναν καιρό στην Παλιά πόλη της Ξάνθης
                                         6. Τα δίδυμα σπίτια, Λαογραφικό Μουσείο Ξάνθης
                                         7. Ελάτε να σας ξεναγήσω  στην Πόλη μου.
                                         Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου
                                                           ο
                                         •  Δεξιότητες 21  αιώνα- Κριτική σκέψη, επικοινωνία ,
                                             συνεργασία, δημιουργικότητα.
                                         •  Δεξιότητες ζωής  - Κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση κι
                                             ευαισθησία, πολιτειότητα, οργανωτική ικανότητα
                                             προγραμματισμός.
                                         •  Δεξιότητες του νου: Ρουτίνες σκέψης , αναστοχασμός ,
                                             παιχνίδια
                                         Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
                                           •  Το φυσικό περιβάλλον γύρω από την Παλιά πόλη.
                                               Να έρθουν σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον της.
                                           •  Να μάθουν τι σημαίνει πολιτιστική κληρονομιά και τα είδη
                                               της (υλική – άυλη, φυσική και ψηφιακή)
                                               Γνωριμία  με  παγκόσμιους  οργανισμούς  διατήρησης
                                               πολιτιστικής κληρονομιάς (UNESCO)
                                           •  Να έρθουν σε επαφή με την τοπική πολιτιστική κληρονομιά
                                           •  Να μάθουν τι σημαίνει διατηρητέος οικισμός και γιατί είναι
                                               σημαντικός αυτός ο χαρακτηρισμός.
                                           •  Να δουν τα παιδιά με διαφορετική ματιά την Παλιά Πόλη.
                                               Να γνωρίσουν τα σημαντικότερα σημεία της Παλιάς Πόλης.
                                               Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με όρους που αφορούν
                                               στην Παλιά πόλη. (αρχιτεκτονική)
                                           •  Να γνωρίσουν την ιστορία της Παλιάς πόλης.
                                               Να προσεγγίσουν τα παιδιά την έννοια του παρελθόντος
                                               μέσα από αναγωγές σε δικές τους εμπειρίες και σχετικές,
                                               απλές αλλά εποικοδομητικές δραστηριότητες.
                                           •  Να συνεργαστούν με ομαδικό πνεύμα και να προσεγγίσουν
                                               την έννοια μιας διατηρητέας πόλης από τα  τέλη του 19ου
                                               αιώνα.
                                           •  Πρόγραμμα Λαογραφικού Μουσείου:
                                               «Μια μέρα σ’ ένα αρχοντικό στην Ξάνθη».
                                               Να αποτελέσει η συμμετοχή στην ξενάγηση μια πλούσια σε
                                               ερεθίσματα  εναλλακτική  προσέγγιση  στη  γνώση,  στον
                                               πολιτισμό και στην ψυχαγωγία.
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15