Page 30 - Σχέδιο Δράσης 7ου Δημ. Σχ. Ξάνθης
P. 30
διαδικασία ή να παραλείπονται σημαντικές παράμετροι των
εκάστοτε θεματικών.
Οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν κατά την υλοποίηση του
Σχεδίου Δράσης αφορά κυρίως στους περιορισμούς λόγω
των υγειονομικών πρωτοκόλλων. Τα αυστηρά υγειονομικά
πρωτόκολλα ( χρήση της μάσκας, τήρηση αποστάσεων κ.α.)
δυσχέραναν και πολλές φορές απέτρεψαν την
πραγματοποίηση συναντήσεων, επιμορφώσεων,
εκδηλώσεων, επισκέψεων και εκδρομών. Το γεγονός ότι στα
εργαστήρια δεξιοτήτων διατέθηκε 1 ώρα/εβδομάδα αλλά και ο
περιορισμένος χρόνος για ποικίλους λόγους, όπως απουσία
μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών λόγω covid ήταν η αιτία
που μπορεί να οδηγηθήκαμε σε συμβιβασμούς ή να
παραλείψαμε παραμέτρους στα θέματα με τα οποία
ασχοληθήκαμε. Θα πρέπει τέλος να επισημανθεί ότι
δυσκολίες και εμπόδια κατά την υλοποίηση της εφαρμογής
του προγράμματος των εργαστηρίων δημιουργεί η έλλειψη
παροχών και υποδομών, όπως π.χ. η έλλειψη εργαστηρίου
Πληροφορικής στο σχολείο μας. Μία μεγάλη δυσκολία στο
επίπεδο συνεργασίας των ομάδων ήταν η αναγκαιότητα
τήρησης αποστάσεων λόγω της πανδημίας.
Για τον ίδιο λόγο υπήρξαν προβλήματα με την τήρηση του
προγράμματος των εργαστηρίων καθώς απουσίαζαν παιδιά κι
εκπαιδευτικοί.
Δυσκολίες επίσης υπήρξαν με την τελευταία θεματική
(ρομποτική)λόγω της έλλειψης κατάλληλου εξοπλισμού στα
σχολεία καθώς και την έλλειψη του κατάλληλου γνωστικού
υπόβαθρου στους εκπαιδευτικούς. Μία μεγάλη δυσκολία στο
επίπεδο συνεργασίας των ομάδων ήταν η αναγκαιότητα
τήρησης αποστάσεων λόγω της πανδημίας.
Για τον ίδιο λόγο υπήρξαν προβλήματα με την τήρηση του
προγράμματος των εργαστηρίων καθώς απουσίαζαν παιδιά κι
εκπαιδευτικοί.
Απουσίες μαθητών την ημέρα του εργαστηρίου και αδυναμία
κάλυψης των κενών που δημιουργήθηκαν.
Λίγες διδακτικές; ώρες για την ολοκλήρωση τόσο σημαντικών
θεμάτων.
Προτάσεις
● Λιγότερες και πιο « απλωμένες» θεματικές ανά τάξη.
● Θα ήταν καλύτερα να προβλεπόταν περισσότερος χρόνος.
● Η εφαρμογή διαφόρων Σχεδίων Δράσης απαιτεί ενημέρωση, επιμόρφωση,
κίνητρα αλλά και οικονομική ενίσχυση και υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων
προκειμένου να πραγματοποιηθούν.
● Θα μπορούσαν να δημιουργηθούν δίκτυα επικοινωνίας και συνεργασίας
σχολείων με τα πανεπιστήμια της χώρας, για να διαχυθεί η γνώση αλλά και
κυρίως για να υπάρξει στήριξη στα σχολεία.
● Σημαντική είναι τέλος η συμβολή των Σχολικών Συμβούλων οι οποίοι με
εξειδικευμένες ικανότητες και γνώσεις πρέπει να έχουν την ευελιξία και τον
χρόνο να στηρίξουν κάθε σχολείο στην προσπάθεια βελτίωσής του.