Page 29 - Σχέδιο Δράσης 7ου Δημ. Σχ. Ξάνθης
P. 29

εκπαιδευτικοί,         Άντληση πληροφοριών ως προς το θέμα από εκπαιδευτικούς
                γονείς)                και  γονείς.    Ανάπτυξη  επικοινωνίας  και  ισορροπημένες
                                       σχέσεις, Ενσυναίσθηση, Δημιουργικότητα



                                       Έγινε διάχυση των αποτελεσμάτων από την ενασχόληση των
                                       θεματικών αξόνων στην κοινωνία.
                                       Υπήρξε  αγαστή  συνεργασία  με  διάφορους  φορείς  και
                                       επαγγελματίες  της  πόλης  προκειμένου  να  υλοποιηθούν
                                       διδακτικές  επισκέψεις  και  δράσεις  κατά  τη  διάρκεια  των
                                       εργαστηρίων. Η διάχυση των δράσεων στην τοπική κοινωνία
                                       έγινε κυρίως μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου, καθώς λόγω
                                       των  υγειονομικών  πρωτοκόλλων  του  covid-19  κατέστη
                                       εξαιρετικά  δύσκολη  η  οργάνωση  ανοιχτών  εκδηλώσεων  και
                                       παρουσιάσεων.
                                       Μέσα  από  την  υλοποίηση  των  εργαστηρίων  των  τεσσάρων
                                       θεματικών  ενοτήτων  οι  μαθητές/τριες    καλλιέργησαν  κριτική
                                       σκέψη, διαμόρφωσαν ιδέες και γνώμες και αναρωτήθηκαν για
                                       τους πρώτους τους προβληματισμούς σε διάφορα ζητήματα.
                                       Παρήχθησαν  στους  μαθητές/τριες  τα  κατάλληλα  κίνητρα  και
                                       ερεθίσματα για να οργανώσουν δράσεις και κινητοποιήθηκαν
                                       να  διατυπώσουν  τις  προσωπικές  τους  γνώμες,  να
                ως προς την            ανακαλύψουν  εναλλακτικές  λύσεις  σε  διάφορα  προβλήματα,
                τοπική κοινότητα   να δημιουργήσουν με διάφορα υλικά και να συνεργαστούν  με
                                       τους συμμαθητές/τριες τους.  Γενικότερα, παροτρύνθηκαν να
                                       συμμετέχουν  σε  συνεργατικές  και  ομαδικές  σχολικές
                                       δραστηριότητες.  Δημιουργήθηκαν  οι  κατάλληλες  συνθήκες
                                       ώστε  οι  μαθητές  να  νιώσουν  μέλη  μιας  ομάδας,  να
                                       συνεργάζονται  ομαλά,  να  κινητοποιούνται  στα  πλαίσια
                                       επίτευξης  του  κοινού  τους  στόχου,  να  δέχονται  και  να
                                       προσφέρουν τη βοήθειά τους. Βελτιώθηκαν και ενισχύθηκαν με
                                       τον τρόπο αυτό οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των
                                       μαθητών/τριών,  αλλά  και  μεταξύ  μαθητών/τριών  και
                                       εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν μεταξύ τους
                                       για την υλοποίηση των προγραμμάτων και για την οργάνωση
                                       δράσεων και επισκέψεων, ενώ ταυτόχρονα υπήρξε αμέριστη
                                       βοήθεια  και  συνεργασία  με  τους  γονείς.  Όλα  τα  παραπάνω
                                       συνέβαλλαν  σημαντικά  στη δημιουργία  θετικού κλίματος  στο
                                       σχολείο.
                                       Προσφορά στην τοπική κοινότητα όπως η δεντροφύτευση στην
                                       περιοχή του σχολείου.
               3. Δυσκολίες – Εμπόδια κατά την υλοποίηση της πιλοτικής εφαρμογής του
                                                 προγράμματος
                  Δυσκολίες και        Οι 4 θεματικές ενότητες για την Α τάξη είναι πολλές, εξαιτίας
                     εμπόδια,          του περιορισμένου χρόνου και των πολλών νέων
                      σύντομη          αντικειμένων και μαθημάτων, με τα οποία οι μαθητές έρχονται
                    περιγραφή          σ’ επαφή για πρώτη φορά.
                 (ξεπεράστηκαν /       Πολύ περιορισμένη διάρκεια, ιδιαίτερα στις μεγάλες τάξεις που
                        ήταν           είναι  μονόωρο,  με  αποτέλεσμα  να  καταντά  αγχωτικό  ως
                  ανυπέρβλητα)
   24   25   26   27   28   29   30   31