Page 1 - FlipBook4
P. 1
Στο χθες, στο σήµερα, στο αύριο
Συνεργατική-µαθητική έκδοση ∆ηµοτικών Σχολείων - Φύλλο 1ο - Ιούνιος 2021
Πριν από λίγους µήνες Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα βλήµατα που αντιµετωπί-
µας γεννήθηκε µια ιδέα για ζουµε, προτείνοντας λύ-
να γνωρίσουµε τα σχολεία Στο χτες, στο σήµερα, στο αύριο σεις.
και τους τόπους της Ελλά- Ελπίζουµε να µας δοθεί η
δας και της Κύπρου µέσα α- Το θαυµαστό ταξίδι µας ευκαρία, να συναντηθούν τα
πό τη συνεργασία των σχο- σχολεία µας από κοντά, µέ-
λείων µας. σα στην επόµενη χρονιά
Η ιδέα βασίστηκε σε ένα Ας ξεκινήσουµε το ταξίδι
εγχείρηµα που είχε γίνει µας, περιµένοντας ως συ-
πριν από 120 χρόνια περί- νταξιδιώτες και άλλες µαθη-
που, στη Σουηδία, από την τικές κοινότητες της χώρας,
συγγραφέα και δασκάλα αλλά και της διασποράς.
Σέλµα Λάγκερλεφ. Ήταν η
κατά παραγγελία συγγραφή Με εκτίµηση
µιας ιστορίας γεωγραφικού Για την Συντακτική
ενδιαφέροντος, για τα παι- Οµάδα
διά που φοιτούσαν σε δηµό- της συνεργατικής
σια σχολεία. Η φανταστική εφηµερίδας
αυτή ιστορία , που ξετυλίγε- «Ταξιδεύοντας
ται µέσα από «Το θαυµαστό στην Ελλάδα»
ταξίδι του Νιλς Χόλγκερ- Ο συντονιστής
σον» έδωσε «φτερά» στους εκπαιδευτικός και
µαθητές εκείνης της εποχής επιµελητής έκδοσης
για να γνωρίσουν τα βουνά, οποία θα «κυκλοφορήσει» Θωµάς – 1ο ∆.Σ. Πάργας Ηλίας Κάρτας –
τις λίµνες, τα ποτάµια και και στα αγγλικά. ∆ηµοτικό Σχολείο
τις πεδιάδες της χώρας Ο στόχος µας, πέρα από στορία, αλλά και για να στα- Άρνισσας/Πέλλας
τους. Περιπέτειες που τους την τόσο αναγκαία επικοι- θούµε απέναντι στα προ-
αποκάλυψαν µυστικά της νωνία, µεταξύ των µαθητών
φύσης αλλά και µύθους της των σχολείων µας, είναι η
Σουηδίας. γνωριµία µε τον τόπο µας. Περιεχόµενα
Το ταξίδι µας ξεκίνησε µε Άγιος Λέοντας Ζακύνθου, ο τόπος µου σελ. 2 – 3
µικρά βήµατα, λόγω της Είναι µια καλή ευκαιρία, να Άγιος Νικόλαος Λασιθίου, η πόλη µας σελ. 4 – 5
γνωρίσουµε την τοπική µας
πανδηµίας, µε πολύ ενθου- ιστορία, µε τις ιδιαιτερότη- Η Άρνισσα και η περιοχή της Βεγορίτιδας σελ. 6 – 7
σιασµό από τους µαθητές τές της κάνοντας την γνω- ∆ιδυµότειχο, η καστροπολιτεία σελ. 8 – 9
και άριστη συνεργασία από στή και έξω από τα στενά ό-
τους εκπαιδευτικούς. ρια της κοινότητας ή του νο- Εύοσµος, ιστορία και περιβάλλον σελ. 10 – 11
Στην πρόταση συνεργα- Εύοσµος, η πόλη µου σελ.12 – 13
σίας ανταποκρίθηκαν 30 µού µας. Μας δίνει τη δυνα- Καλαβάρδα Ρόδου, ο τόπος µου σελ. 14 -15
τότητα, να ξαναδούµε που
σχολεία, τα οποία προχώρη- βρίσκοµαστε στον χάρτη, α- Κόρινθος, ο τόπος µου σελ.16 – 17
σαν, κατά οµάδες, σε τηλε- ξιοποιώντας όλα τα εργα- Κως, το νησί µας σελ.18 – 19
διασκέψεις και σε άλλες λεία της ψηφιακής µας επο- Λαγυνά, ο τόπος µας σελ. 20 – 21
µορφές αλληλεπίδρασης χής, ταξιδεύοντας σε κάθε Νέα Αλικαρνασσός Ηρακλείου, ο τόπος µας σελ. 22 – 23
(padlet - βιβλιαράκια Φρενέ γωνιά της πατρίδας µας, µέ- Η Νέα Ποτίδαια και ένα ασυνήθιστο ηµερολόγιο σελ. 24 – 25
– ανταλλαγή επιστολών σα από τα µάτια των µελλο- Ξάνθη, ο τόπος µας σελ. 26 – 27
κ.ά.) των εκπαιδευτικών και ντικών µας πολιτών. Θέλου- Η Πάργα το στολίδι της Ηπείρου σελ.28 – 29
των µαθητών τους. Τα 16 µε να έχουµε ενεργές όλες Πλατύ Ηµαθίας, ο τόπος µου σελ. 30 – 31
σχολεία από αυτά, συµφώ- τις αισθήσεις µας, όχι µόνο Ραφήνα, το λιµάνι µας σελ. 32 – 33
νησαν στην έκδοση µιας συ- για τα αξιοθέατα και την ι- Άγιος Ιωάννης Σερρών - Κερκίνη σελ. 34
νεργατικής εφηµερίδας, η